3/05/2013

project closet part 1: clarify


כשרק התחלתי את פרויקט סידור הארון שלי, הארון היה כל כך מפוצץ בבגדים שנאלצתי לפתוח שלוחות של הארון בכל חדרי הבית האחרים. גם בקושי זכרתי מה יש לי.
לכן, השלב הראשון בפרויקט הוא לברור את כל הפריטים בארון ולצמצם את הכמויות לכאלו שניתנות לשליטה. כן, זה אומר גם להיפטר מפריטים שכבר לא מחמיאים לגוף או לא נראים מספיק טוב בשביל ללבוש אותם.

אני התחלתי בכך שמדדתי את כל (!) הפריטים בארון. למי שיש ארון בגודל ממוצע זה יכול לקחת שעה-שעתיים אז חשוב לפנות מספיק זמן. מדידה של כל הבגדים מול המראה עוזרת להחליט מה כדאי להשאיר ומה עדיף שלא.

על כל פריט שמדדתי שאלתי את עצמי 3 שאלות (והשתדלתי לענות בכנות J)

מתי בפעם האחרונה לבשתי את הפריט?
אם לא לבשתי אותו בעונה הנוכחית או לכל היותר בשנה האחרונה כנראה שאני לא אלבש אותו שוב.

האם זה גורם לי להרגיש יפה?
אני ערכתי את המדידות שלי מול המראה ולגבי כל פריט בדקתי אם הוא גורם לי להרגיש טוב עם עצמי. אם בגד כלשהו לא מחמיא או לא גורם לך להרגיש טוב, סביר להניח שלא תלבשי אותו שוב ולכן עדיף לא לשמור אותו בארון.

האם זה מתאים לגוף שלי?
שאלה שחשובה בעיקר לבגדים שלובשים ביומיום. לא מספיק שיהיו יפים, צריך שגם יהיו נוחים. אני בדקתי את הנוחות של כל בגד, הרמתי ידיים, ישבתי וכו' בעיקר כדי לבדוק שאני מצליחה לזוז בלי לפחד לקרוע איזה כפתור.

השלב הראשון של הפרויקט הוא גם השלב הקשה ביותר אבל אם תעשו אותו כראוי יישארו לכן בארון רק פריטים שנראים טוב עליכן, מחמיאים לגוף וגורמים לכן להרגיש יפות. מכאן נמשיך להרכבת מלתחה שיקית ומוצלחת.

נתראה בהמשך!

As I started my project closet, my closet was so stuffed with so many clothes I could hardly remember what's in there. Therefore, the first step on the project is clarifying the wardrobe to a manageable size. That means getting rid of things that don't look good on you or aren't in good condition to wear.

I first tried everything in my closet on. This phase takes hour or two, so make sure you make enough time for that. Trying clothes on in front of a mirror will help you decide what's good enough to stay and what has to go.

With every item I tried on I asked myself 3 questions:

When was the last time I wore this?
 If I hadn’t worn the item in the last 12 months I probably never wear it again.

Does this make me feel beautiful?
I looked in the mirror and asked myself if the item I was wearing made me feel good. If it doesn't make you feel good, you'll probably never wear it and you shouldn't keep it.

Does this fit to my body?
 For each item I checked the fit by lifting my arms, sitting down, etc. I got rid of things if I had grown out of them, even if I liked them.

This is the hardest part but once you have done this properly, you should have only things that look good, fit well and make you feel good. This is the basis from which you will develop a successful and chic wardrobe.

see you soon!

You may also like to read: 
Project closet part 3: Organizing & focusing your shopping




2 תגובות:

  1. איזה פרוייקט נהדר!
    נשמע שעשית גם התעמלות בדרך עם הרמות ידיים וכו' :]
    הכי קשה לי להיפרד מבגדים אבל מעונה לעונה אני עושה זאת יותר ויותר. שיהיה לך בהצלחה ומחכה לראות עוד פוסטים בנושא!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה :) כיף לראות אותך כאן..
      פוסט המשך בקרוב!

      מחק

Thanks for stopping by and having a read; I love reading your comments, it
really makes me smile
!If you like my blog, please follow and stay updated
xoxo
Meital